Inspiració Miriam Ponsa

Una fulla seca, una gota d’aigua, l’olor a records que desprèn una maleta vella. Tanqueu els ulls. Imagineu? Miriam Ponsa ho fa.

Tots aquests elements, i molts altres, formen part del seu ideari. L’ànima del seu projecte. Són els culpables d’obrir la seva ment i despertar les seves ànsies creatives. Són el punt d’inici de les seves creacions. Aquí és on comença tot. D’aquí neix, creix i s’expandeix la seva inspiració.

La dissenyadora s’agafa a les influències que ha rebut des de petita (prové d’una família amb una forta tradició tèxtil), però no deixa passar l’oportunitat d’experimentar amb teixits nous i poc utilitzats. Per conèixer més bé per què fa el que fa, ella mateixa ens obre una petita part del seu imaginari:

Tornant a les arrels, trepitjant descalça la terra, tornant als orígens…”

Pensar en els meus orígens, en com era abans l’univers creatiu dels que es dedicaven al tèxtil com la meva besàvia, m’ajuda. Aquesta inquietud  la treballo des de la investigació. El contacte amb els elements més primaris: els peus damunt del terra, el so del vent, les flors. Tot això m’ajuda a trobar-me i, sobretot, a descobrir nous camins creatius.

M’interessen els materials tradicionals, però sóc curiosa i sempre estic buscant nous materials. Em costa estar aturada. En aquestes fotografies, podeu veure les diferents fases d’un dels meus processos creatius. En aquest cas, vaig fusionar els pètals de rosa amb el làtex. El resultat es pot veure en el davantal-faldilla de la imatge.

De fet, m’encanta fusionar el làtex amb els elements naturals i captar-los en el seu procés de maduració. La sensació de captar l’instant, la fragilitat del moment, em sembla, pràcticament, màgia.

Aquesta és la mateixa tècnica de fusió que l’anterior. Per fer-ho vam recol·lectar fulles d’arbres i plantes de tardor i vam combinar-les amb làtex. L’efecte resultant va ser molt interessant perquè algunes de les fulles es van desprendre del làtex, però hi va quedar el relleu dibuixat.Com un motlle.

El més curiós: El destí de la peça. On creieu que va acabar aquest panell de làtex? Doncs el vam col·locar en un marc enorme i el vam utilitzar com a porta corredissa a la nostra botiga del carrer Princesa de Barcelona (al Born). Semblava fet a mida!

Ens agrada fer exercicis com aquest. Ens defineixen. Al mateix temps que experimentem, donem personalitat als espais que ens representen i, a més,  podem compartir tot això amb vosaltres. Què més podem demanar?

Aquest és el meu llit de làtex. Per poder aconseguir aquest efecte vaig fusionar dos materials: làtex i plàstic. Vaig deixar-ho assecar i l’efecte resultant va ser aquest que teniu a les imatges. Impressionant!

El color és el natural del làtex, però hi ha tints específics que també funcionen a la perfecció. De fet, el làtex absorbeix molt bé tot tipus de colorants, sempre i quan no portin oli. Podeu provar-ho amb guaix.

Un altre efecte que també trobo molt interessant és el “marbling” que reprodueix dissenys amb aigües. Un efecte que es pot plasmar un cop assecat. Només és qüestió de traça i de paciència.

Etiquetes: , , , , , , , , ,

Una resposta cap a “Inspiració Miriam Ponsa”

  1. Olga Busquets Diu:

    Hola, m’agrada molt. Us felicito per la bona feina. Endavant! Un petonet

Deixa un comentari

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1.062 other followers

